Úvodní strana Seznam blogů Blogeři VIP blogy Registrovat se a založit nový blog

KOHO CHLEBA JÍŠ…

… toho písně zpívej! Vedle čtenáře, měl by autor respektovat zadání vydavatele. Pro efektivnost práce autora je rozhodnutí vydavatele rozhodující a konečné. Například když autorem vytvořený text jde mimo zaměření zadavatele, nebo je zpracován takovým způsobem, že není ke zveřejnění doporučen. V takovém případě má autor  jen málo možností jeho rozhodnutí změnit.

V takovém případě nejsou autorovi nic platná neotřelá témata zaslaného příspěvku, ani originální forma zpracování. Aby autor hned na začátku spolupráce nedošel k takovým koncům, je dobré svůj prvý příspěvek neuspěchat.  Než pošle redakci svůj příspěvek, měl by se dobře seznámit  s dosud zveřejněnými texty v periodiku, kam chce aktivně vstoupit. Měl by z nich poznat jejich zaměření a styl. Každá redakce si staví určitá kritéria, kterými nabízené příspěvky hodnotí. Chce-li být autor se svým příspěvkem úspěšný, měl by se je snažit poznat a respektovat. Je proto vhodné, dříve než autor naváže s redakcí spolupráci, dotázat se, zda je o ni vůbec zájem. Nabídnout  témata, na která je schopen a ochoten psát. A pokud sám stanovená kritéria z přečtených příspěvků nepozná, nebo si jimi není jist, měl by o ně požádat  zadavatele.

 Nyní přichází důležitý moment spolupráce, kdy by měl autor zvážil své možnosti a  schopnosti. Zda je schopen a ochoten daným normám vyhovět. Přitom by nikdy nemělo platit v nadsázce uvedené heslo v titulku.  Pokud by tomu tak bylo, asi by taková spolupráce neměla smysl a dlouhého trvání. Přesto je možné hledat a najít kompromis mezi vlastní představou o tom, co chce a jakým stylem chce autor psát a požadavky redakce, která o osudu  jeho příspěvku rozhoduje. Navíc je tu možnost korekce a konečné úpravy zaslaného textu, které doporučí zadavatel. Ale o tom zase až příště.


    nikdo zatím nehodnotil

Komentáře jsou uzavřeny.