Úvodní strana Seznam blogů Blogeři VIP blogy Registrovat se a založit nový blog

PODEJ MI ŽÁKOVSKOU KNÍŽKU!

Další z tradice naší školy asi brzy skončí.  Jde o ŽÁKOVSKÉ KNÍŽKY,   vizitku žákovské a studentské píle a  chování. Na některých školách jsou postupně  nahrazovány jejich elektronickou podobou. Má to své důvody a určitě i jisté výhody proti té tradiční-papírové formě. Tu elektronickou nelze  nikdy zapomenout doma, nemnůže se jen tak lehce  ztratit. Nedají se v ní přepisovat známky, nebo vytrhávat či doplňovat listy, připisovat jedničky…To vše  je technicky zabezpečené a zajištěné proti nežádoucí manipulaci. I když,  jak známe naše žáky, určitě si i s tímto problémem v krátkém čase nějak poradí!

 

V ohmataných deskách mám doma schované všechny své „bývalé“ žákovské knížky. Od 3.ročníku  osmilety až k maturitě. Je to pro mne i mé blízké taková koncentrovaná školní kronika, ze které se dá vyčíst, jaký jsem byl student. Je to ale zároveň i určitá vizitka  mých učitelů. Vypovídá o jejich slovesných schopnostech a slohové originalitě. Vypovídá  o jejich klasifikační taktice a schopnosti  hodnocení mé tehdejší školní práce.

       To všechno  připravovanou změnou docela zmizí. Je to škoda, nebo je to tak správně? Dnes zatím jen těžko soudit. Ale jisté je, že všechno na co se kolem nás podíváme, se proměňuje.Zákonitě se mění i škola a způsoby evidence a hodnocení žáků.

A protože je už skoro polovina  dubna, který jsem nedávno na svém blogu nazval “Měsícem legrace“, použiji výpisky z poznámek udělených žákům v žákovských knížkách, tak jak je občas dostávám od svých známých, kteří mě tímto laskavý  způsobem chtějí popíchnout a připomenout, co že jsme to my učitelé  za divnou komunitu… Ale možná mi tím chtějí ukázat, jak je čestina vtipný jazyk a jak je možné  těmi co to dobře umí, své žáky i jejich rodiče příjemně pobavit.

Takže čtěte a spolu se mnou hledejte smysl takových vzkazů. Možná že se tam dokonce i poznáte . Dobře se při tom bavte ! 

Znehodnotil nástěnný výtisk Mendělejevovy soustavy prvků vymyšleným prvkem Spermium.

 O hodině přírodopisu strká ptáka do topení.

 Celou hodinu si přerovnává pytlík. Takhle se nic nenaučí!

 Nevhodně nosí do vyučování žvýkací a jiné gumy.

 Byl přistižen ve školní jídelně, jak líbá spolužačku, máme podezření na lásku.

 Plive kuličky z železné trubičky.

 Močí do výše očí.

 Při hodině dějepisu troubil stočeným sešitem státní hymnu!

 Vyjádřil se o Meresjevovi, že měl amputované nohy až po prdel.

 Nosí do školy příliš krátké sukně, takže vzbuzuje u spolužáků větší pozornost než já se svým výkladem, prosím o prodloužení.

 Mlátí lavicí o strop.

 Lezl do pětimetrové výšky na třímetrový strom.

 Vyndala při hodině tělesné výchovy bez dovolení kozu a celá třída přes ní skákala.

 Jezdí nosem po lavici, aby to pískalo.

 Rozbila spolužákovi svačinu.

 Maže tabuli příliš mokrou houbou.

 Při mé hodině se snažil být hodný. Až moc.

 Svým zpěvem úmyslně ruší hodinu hudební výchovy.

 Pořád se hlásí.

 Nechá se od spolužáků osahávat a nehlásí to učiteli.

 V hodině tělesné výchovy si odešel zakouřit.

 Při výletě do Terezína se nechal zavřít do plynové komory.

 Honza zakřičel: „Ticho!“, třída ho vyslyšela a on ze sebe vypustil toxické plyny, což bylo slyšet po celé třídě.

 Při hodině hraje piškvorky a pak buď nadává, nebo se hlasitě raduje.

 Olizuje temperové barvy a diví se, že pak zvrací.

 Váš syn považuje za samozřejmé se při hodině matematiky procházet po lavicích.

 Žák o hodině žvýká žvýkačku, já mu ale jen povolil sníst chléb.

 Neměl žákovskou knížku a odmítl mi ji dát.

 Vešel jsem do třídy a on se mi nepostavil.

 Směje se mi za zády do očí.

 Když jsem odstartoval přespolní běh, utekl domů.

 Nesdělil své jméno s tím, že je tu inkognito.Kdykoliv je vyvolán, kouká na mě jako na idiota a ptá se, jestli to myslím vážně.

 Bez dovolení padá ze židle.

 Vyvolán prohlásil, že nebude odpovídat bez advokáta.

 Škola není holubník

 Pravidelně chodí do školy nepravidelně.

 Na hodinu fyziky přišel o 45 minut později.

 Ten roste pro kriminál

 Přinesl do hodiny prášek na pečení a předstíral prodej drog. Odmítal vše vydat a nyní i přiznat.

Sebral třídní knihu, nechce ji vrátit a žádá výkupné.

 Vyhrožuje mi smrtí.

 Žádá od učitele lepší známku se železnou tyčí v ruce.

 Při hodině dějepisu zapálil lavici a naváděl zbytek třídy, aby mě upálili.

 Nerespektuje pokyny dozoru o přestávce, na napomenutí reaguje: „Můžu se na to vysr….!“

 Přinesla do školy DYMOGAM (zápalná tableta proti hmyzu – pozn. red.)  a vykouřila celý učitelský sbor.

 Když jsem vašeho syna vyvolala k tabuli, opáčil mi: „Piš pět, svačím!“

 Váš syn mi dnes začal tykat, skákal mi do výkladu a chtěl vidět můj diplom.

 Simuloval zvonění školního zvonku budíkem, a když se mu na to přišlo,  ještě tvrdil, že ho o to školník požádal.

 Váš syn při vyvolání k tabuli zakřičel, že chybí, vyskočil oknem a zavřel se na záchodě.

 Běhá po třídě a zvrací židličky.

 Váš syn rozkopal venkovní odpadkový koš a mé auto, když se dozvěděl, že propadá z chemie.

 Ohrožoval spolužáky nožem, který potřeboval až na třetí hodinu.

 Váš syn snědl učební pomůcku (až později se vysvětlilo, že šlo o zátiší  jablka s mrkví), a tak si učitel místo výtvarné výchovy s žáky povídal o životě.


    nikdo zatím nehodnotil

Komentáře jsou uzavřeny.